L'Ajuntament aprova les bases per oferir nous ajuts en l'IBI

Divendres, 14 de febrer de 2020
L’Ajuntament de Sant Fost ha aprovat les bases que permetran oferir nous ajuts en el pagament de l’Impost de Béns Immobles (IBI). Aquestes ajudes s’aproven per primera vegada al municipi amb l’objectiu d’ajudar les famílies amb escassa capacitat econòmica.

Les bases es van aprovar en el ple municipal del passat dimarts 11 de febrer amb el vot favorable de tots els regidors del consistori.

Com són aquests ajuts?
Els ajuts oscil•laran entre el 10% i el 50% de l’impost a pagar. Tindran en compte el nombre de membres que conformen la unitat familiar, el valor cadastral de l’habitatge i els ingressos familiars.

Per què s’apliquen?
L’IBI és un impost obligatori i les bonificacions que poden oferir els ajuntaments estan regulades a través de la Llei d’Hisendes. Així doncs, les bonificacions són molt rígides i només poden incorporar-se aquelles recollides expressament per llei.

D’entre aquestes ajudes, algunes són potestatives i els ajuntaments poden decidir aplicar-les, o no. En el cas de Sant Fost, l’Ajuntament ha decidit aplicar unes noves bonificacions de caire social amb l’objectiu d’ajudar a pagar l’IBI a les famílies més vulnerables.

A més, també serviran per aplicar l’anomenada ‘progressivitat fiscal’, és a dir, que la quantitat a abonar en l’impost serà proporcional a la capacitat econòmica dels veïns i veïnes del municipi.

Quins requisits són necessaris per sol•licitar-los?
Per sol•licitar els ajuts, cal estar empadronat a Sant Fost, estar al corrent de pagament amb l’administració pública, disposar d’un sol habitatge i que aquest tingui un valor cadastral de fins a 120.000€.

Aquelles famílies que visquin en un habitatge de valor cadastral més elevat però tinguin una situació precària podran ser beneficiàries d’ajuts d’urgència social per fer front al pagament de l’impost, sempre previ informe favorable de Serveis Socials.

On i quan es podran sol•licitar?
Les sol•licituds per optar als ajuts s’hauran de presentar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. S’anunciarà a la pàgina web del consistori i a les seves xarxes socials.
Darrera actualització: 20.11.2020 | 11:32