Desviament B-500

Dijous, 14 de gener de 2016
L’estudi del trànsit de la B-500, elaborat per la Direcció General de Carreteres, confirma que hi circulen més de 300.000 vehicles al mes i que, en determinats punts, hi ha un percentatge molt elevat de vehicles que superen de molt la velocitat màxima permesa, és a dir que és una via perillosa enmig d'un casc urbà.

Aquestes dades refermen les actuacions de l’Ajuntament i la Comissió, alhora que valora l'encert del semàfor situat a l'alçada de l'estanc, ja que les velocitats es redueixen sensiblement.

El Director General de Carreteres opina que, com no es tracta del traçat previst per al desviament definitiu, s’hauria de pensar en un desdoblament de vies urbanes, però afirma que "si es tracta de vies urbanes no és competència de la Direcció General de Carreteres i no hi pot destinar recursos", per la qual cosa recomana adreçar-se al Conseller d'Urbanisme per a demanar que la Generalitat assumeixi la redacció del projecte de traçat de la nova via o bé, si l'ha de redactar l'ajuntament, que subvencioni el cent per cent del seu cost.

La Comissió està convençuda que cal mantenir la pressió ciutadana del poble de Sant Fost unit per aquest objectiu i properament convocarà una nova assemblea ciutadana.

Mentre, els serveis jurídics de l'ajuntament prepararan la demanda contenciosa pertinent, atès que s'ha produït denegació per silenci de la petició de desafectació parcial de les finques amb façana a la B-500.
Darrera actualització: 20.11.2020 | 10:32