Des de serveis socials de l’Ajuntament de Sant Fost es realitzen tasques orientades a millorar el benestar social de la ciutadania mitjançant la prestació d'informació, atenció i suport a les persones, famílies i col·lectius vulnerables.
Els diferents serveis acompanyen situacions personals, familiars o socials que requereixen suport, mitjançant una valoració de la seva situació i la definició d’un pla de treball, i també orienten sobre els recursos, les prestacions i els serveis més adequats a les seves necessitats.
Recordem que podeu també sol·licitar la teleassistència, un servei que permet que els usuaris es puguin comunicar les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any amb professionals que estan preparats per oferir-los l’ajuda necessària a l’instant i en qualsevol moment.
Aquest servei de comunicació fa que els usuaris, que habitualment són d’edat avançada i viuen sols, siguin més autònoms i gaudeixin d’una major seguretat a la llar. D’aquesta manera, les seves famílies també guanyen en tranquil·litat en saber que reben avís immediat si hi ha qualsevol incidència. Actualment a Sant Fost, hi ha 189 persones que fan servir aquest servei.
Un cop concedida la Teleassistència, s’instal·la al domicili de l’usuari un terminal connectat amb el centre d’atenció i amb cobertura a tota la casa i es proporciona un penjoll, que la persona beneficiària ha de portar sempre per poder utilitzar-lo des de qualsevol lloc de casa seva.
Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona que es trobi en risc per raons d’edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat i/o dependència.
Cal sol·licitar-ho per instància, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament o de forma telemàtica al web.